Boost je energie!

fruit

Iedereen heeft er wel eens last van, je voelt je futloos, moe, slapjes en hebt enorme trek in allerlei ongezonde snacks, maar dat is de slechtste keus bij een energie-dip.

Vette of zoete snacks, zoals chips en koekjes, kan je echt beter vermijden. Na zo’n snack ben je al snel weer even moe en heb je een leeg gevoel. Dat komt omdat het je lichaam veel energie kost om dit soort snelle koolhydraten, want dat zijn het, te verbranden. Je bloedsuikerspiegel schiet omhoog, maar daalt ook weer net zo snel. En zo gaat dat ook met je energie, want die wordt bepaald door je bloedsuikerniveau.

Snacken is goed

Toch is snacken tussen je ontbijt, lunch en diner door heel goed, want door regelmatig iets te eten blijft je bloedsuikerspiegel mooi in balans. De beste manier is: kies voor snacks uit het assortiment van moeder natuur! Dat hoeft helemaal niet bewerkelijk of ingewikkeld te zijn, die zitten heel praktisch vaak ook nog in hun eigen verpakking. Denk bijv. eens aan een appel of sinaasappel.

Zeven fijne energie-boosters

Is er een moment dat je energie zo ongeveer in je tenen zit en ben je wel toe aan iets lekkers? Kies uit een van deze zeven fijne energie-boosters en je voelt je weer helemaal top. Een gevoel dat niet meteen verdwijnt, maar duurt tot je volgende maaltijd!
Overigens is er niks mis met genieten van een lekkere zak chips of berg chocoladekoekjes, maar voor alles is het juiste moment en de juiste plaats. Bewaar dit voor thuis lekker op de bank, als je verder niets anders meer hoeft te doen dan relaxen! De zeven fijne energie boosters zijn: Appel, kiwi, sinaasappel, wortels, grapefruit, noten, watermeloen.